![نقش کار آفرینی در توسعه تعاونی های گردشگری نقش کار آفرینی در توسعه تعاونی های گردشگری](https://kar50.ir/blog/er/15QywXNCf31398041113083685017784474.jpg)
نقش کار آفرینی در توسعه تعاونی های گردشگری
عنوان تعدادی از اگهی ها :
برای دیدن اگهی مورد نظر روی ان کلیک کنید
به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، کارآفرینی در حوزه گردشگری، شامل ایجاد و توسعه کسب و کارهایی است که به صورت مستقل یا با همکاری با دیگران، خدمات و محصولات گردشگری را ارائه میدهند. این کسب و کارها میتوانند شامل هتل، رستوران، تور واحد، مراکز تفریحی و سایر امکانات گردشگری باشند.
امروزه صنعت گردشگری جزو بزرگترین و متنوع ترین صنایع در دنیا به حساب می آید. با توجه به آثار اقتصادی این صنعت, اگر کشوری که جاذبه های فرهنگی, طبیعی یا تاریخی مناسبی دارد, بتواند از ظرفیت های خود استفاده کرده و چرخ های این صنعت را به نحو صحیحی به حرکت درآورد, شاهد رشد و شکوفائی بزرگی در سطح اقتصاد خود خواهند بود. با توجه به ظرفیت فراوان کشورمان در جذب گردشگر بین المللی و تاثیر مستقیم و غیر مستقیم این صنعت بر بخش های مختلف اقتصادی, رشد و توسعه صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی و دستیابی به رشد و توسعه پایدار مورد استفاده قرار بگیرد.
*نقش کار آفرینی در توسعه تعاونی های گردشگری
علی مطیع جهانی، معاون پشتیبانی و نمایشگاه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه کارآفرینی عامل کلیدی در گردشگری است و به عنوان فاکتور اصلی برای موفقیت مستمر و توسعه صنعت گردشگری به حساب می آید گفت: اما اینکه چه عواملی می تواند سبب توسعه کارآفرینی گردشگری توسط تعاونی های گردشگری شود داشتن شرایط اقتصادی و بازار (شامل منابع مالی، نیروی کار، تسهیلات فیزیکی، زیرساخت اقتصادی، خدمات تخصصی و محیط اقتصادی)، داشتن ساختار پویایی صنعت(شامل اندازه، رشد و ساختار بازار، صنعت و استراتژی تعاونی ها)، ایجاد چارچوب قانون و مقررات (شامل سیستم مالیاتی، سیستم حقوقی و سیاست حمایتی دولت)، داشتن سرمایه اجتماعی(شامل فرهنگ مشوق کارآفرینی، نهادهای پشتیبان، سیستم آموزش)، جنبه های شخصیتی (تجربه کاری، تحصیلات، تمایل به مخاطره و کارسخت)، تبلیغات و اطلاع رسانی، عوامل ساختاری، عوامل اجتماعی و فرهنگی و سایر مولفه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی و بوم شناختی می باشد.